WARSZAWA: Linia 394

Dziś, czyli 08.02 obchodzimy w Stołecznej Komunikacji rocznice uruchomienia linii miejskiej o numerze 394. W tym roku będzie to już 42 rocznica od pierwszego wyjazdu autobusów tejże linii na ulice. Linia 394 od samego początku kursowania miała ograniczone godziny kursowania do tzw. szczytu komunikacyjnego, a jej uruchomienie miało na celu dowóz pracowników Zakładów Mechanicznych Ursus z osiedla Górce i Jelonki z jednej strony, a z drugiej z powstającego osiedla Niedźwiadek.

Na samym początku linia zaczynała swoją trasę na nieistniejącej już od lat pętli Nowe Górce, która znajdowała się u zbiegu ulic Konarskiego, Łagowska, Siodlarska i Budy. Na obecną chwilę w miejscu pętli jest budynek o adresie Konarskiego 22.

Przez okres dwóch lat linia jeździła właśnie pomiędzy Nowymi Górcami, a Niedźwiadkiem w Ursusie z drobnymi korektami trasy na Jelonkach.

W roku 1984 linia została skrócona do nowej zbiorczej pętli o nazwie Osiedle Górczewska, a po kilku miesiącach wydłużona do pętli Lumumby bardziej znana z nazwy Młynów, która również na obecną chwile przeszła do historii.

Linia na przełomie lat obsługiwana była przez zajezdnie Redutowa i Kleszczowa w postaci kilku krótkich wozów. Od końca 1984 roku aż do likwidacji linii w 2002 roku trasa nie ulegała większym zmianom ani pod względem trasy jak i godzin kursowania.

Kolejny rozdział w życiu dla 394 rozpoczął się w roku 2008, gdy została uruchomiona jako dowozówka do stacji PKP Ursus z Osiedla Niedźwiadek. Trasa linii była dość krótka i przebiegała jednokierunkowo spod Ratusza w Ursusie przez Niedźwiadek i z powrotem pod Ratusz dzielnicy Ursus. W okresie od 2008 do 2014 roku linia 394 posiadała kilka przebiegów trasy, ale jedynie jako dowozówka lub linia wspomagająca kursując tylko na terenie dzielnicy Ursus. W lipcu 2014, gdy otwarto przystanek kolejowy Warszawa Ursus Niedźwiadek linia zakończyła swój żywot.

Na koniec artykułu trzeba wspomnieć, że linia na przełomie lat, gdy przemierzała ulice Ursusa, Jelonek oraz kawałka Woli miała bardzo duże znaczenie wspomagające dla kilku innych linii całodziennych.

Artykuł powstał dzięki wiedzy zawartej na stronie Trasbus