Witajcie późnym popołudniem, czas na kolejny odcinek historii Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Rzeszowie. Dokładnie jutro mija 30 lat od zakupu pierwszych autobusów z windą dla wózków inwalidzkich.
W grudniu do miejskiego przewoźnika dotarło aż pięć autobusów wyposażonych w windę.
W dniu 21.12.1993 dotarły dwa jelcze 120M które otrzymały numery taborowe #628 i #629. Autobusy te wyposażono w jednostkę napędową SWT 11/300/1 od WSK Mielec o mocy 162kW/217HP i pojemności 11100cm3 zblokowaną z manualną skrzynią biegów (FPS Tczew S4-95(4)). Przy okazji dostawy dwóch nowych autobusów z naprawy głównej wróciły dwa jelcze PR110M #471 i #483, które przy okazji naprawy wyposażono w windy. Dziewięć dni później na zajezdnie dotarł piąty autobus wyposażony w windę w tym przypadku był to jeden z pierwszych Jelczy 120MM/1 który otrzymał nr #630.
W odróżnieniu od pozostałych braci wyposażono go w jednostkę napędową zasilaną olejem napędowym firmy MAN D0826LUH05 o mocy 190kW/258HP i pojemności 6870cm3, którą zblokowano z automatyczną skrzynią biegów firmy ZF (4HP500(4)).
Autobusy zadysponowano do obsługi najbardziej obleganych linii głównie 0A, 0B, a kursy oznaczono literą „n” później pojawiły się także na 18 i 19. W późniejszych latach gdy tabor zasiliły trzy Mercedesy O405N oraz Jelcze M181M i M121 można je było spotkać także na innych liniach. W latach 2000-2002 przy okazji napraw głównych które były wykonywane na zajezdni nr 2 przy Lubelskiej windy zostały zdemontowane.
Autobusy 471,483,628 i 629 wycofano w 2013 roku.
Dodatkowo 471 brał udział w imprezie Pożegnanie Jelcza PR110M w Rzeszowie
Natomiast 630 służył najdłużej bo aż do 2018 roku, był dość charakterystyczny ponieważ do końca swoich dni miał tęczowe malowanie z racji reklamy mieszalni farb. Można go było spotkać na liniach nocnych oraz brygadach szczytowych.