W dzisiejszym felietonie przybliżymy Państwu dzieje kolejnej linii aglomeracyjnej na terenie Krakowa i jej okolic. Mianowicie będzie to linia numer „207”, która po ulicach Krakowa oraz po terenie Gminy Zielonki kursuje od 1963.
W latach 1963 – 1975 wspomniana linia kursowała z Nowego Kleparza do Zielonek, z kolei w okresie 1975 – 1977 skierowana została do Podskale. W 1977 doszło do kolejnej zmiany trasy linii „207” i skierowana została do Trojanowic, gdzie kursuje do dziś.
Z kolei na terenie Krakowa linia „207” do Nowego Kleparza kursowała do 2011, kiedy to jej trasa została skrócona do Krowodrzy Górki. Wspomnę o tym, że do obsługi linii „207” kierowany jest tabor standardowy i dawniej na przywoływanej linii można było spotkać m.in.
– Jelcze 120M
– Ikarusy 260
– Solarisy Urbino 12 II
Obecnie na linii „207” można spotkać każdy tabor, który znajduje się na terenie Zajezdni Bieńczyce. Linia „207” w tygodniu realizuje 18 kursów, z kolei w dni wolne jest to 16 kursów. Do obsługi linii „207” przez cały tydzień kierowane są dwie brygady. Pierwsza z nich kursuje przez cały dzień do wieczora, z kolei druga rozpoczyna pracę w godzinach późno popołudniowych i później realizuje kursy na nocnej linii „937”