Historia Autosanów M09LE w MPK Nowy Sącz rozpoczęła się 2 marca 2011 roku – wówczas miała miejsce prezentacja 6 pierwszych egzemplarzy na płycie nowosądeckiego rynku. Kolejne 4 egzemplarze zadebiutowały na przełomie marca i kwietnia tego samego roku.
Autobusy otrzymały numery taborowe 201-210. Dla pasażerów był to skok w nowoczesność – MPK posiadało wówczas bardzo mało autobusów niskopodłogowych (6 MAN-ów NL222, Autosan Wetlina City, Solbus SN11M i kilka świeżo kupionych MAN-ów NL223). Udział autobusów niskopodłogowych wynosił poniżej 20%.
Na sądeckich ulicach królowały wysokopodłogowe Jelcze – PR110, 120M oraz 120MM/2. Dostawa Autosanów pozwoliła pozbyć się części z nich – jednakże popularne PR-ki jeździły jeszcze 2 lata – do czasu dostawy Solbusów SM12, natomiast aby zastąpić pozostałe Jelcze trzeba było poczekać na dostawy MAN-ów Lion’s City.
Sądeckie bociany wyposażono w automatyczną skrzynię biegów Allison oraz silnik amerykańskiej firmy Cummins. Mimo że na ulicach Nowego Sącza królują autobusy klasy MAXI, to obecność małych Autosanów jest konieczna. Istnieją takie linie, na których większy autobus po prostu się nie zmieści. Na chwilę obecną wszystkie 10 Autosanów dostarczonych w 2011 roku jeździ liniowo i nic się nie zapowiada, żeby miało się to zmienić.
Mimo że w porównaniu z 12-metrowymi autobusami przewoźnika, Autosany te są mniej wygodne, to jednak ich zaletami są zwinność i stosunkowo mocny silnik, co ułatwia pokonywanie górskich tras.
Dane techniczne:
Autosan Sancity 9LE (M09LE)
Silnik: Cummins ISBe4 160B
Moc silnika: 160 KM
Pojemność: 4460cm3
Skrzynia biegów: Allison T280R
Rok produkcji: 2011
Liczba miejsc ogółem: 61
Liczba miejsc siedzących: 16
Liczba miejsc stojących: 45
Masa własna pojazdu: 7525 kg
Dopuszczalna masa całkowita: 12000 kg