Solaris Urbino 12 CNG #447 z MZK Przemyśl

Miejski Zakład Komunikacyjny w Przemyślu ma na stanie Solarisa Urbino 12 III CNG #447. Jamnik został wyprodukowany w 2012 roku. Ten autobus trafił do naszego cyklu „Komunikacyjne rodzynki w Polsce” ze względu na nietypową zabudowę silnika.

Wyposażono go w jednostkę napędową firmy MAN E2876LUH03 228kW/310HP 12816cm3 EEV) zasilaną sprężonym gazem ziemnym (CNG) zblokowaną z automatyczna skrzynią biegów firm ZF 6 AP 1400 B EcoLife(6)). Autobus otrzymał drzwi w układzie [2-2-2] Charakteryzuje się ładną zieloną tapicerką.

A teraz to co szczególnie wyróżnia ten autobus, czyli wspomniana wcześniej zabudowa. Można powiedzieć, że jest połączenie dwóch rozwiązań, gdzie mamy silnik stojący i leżący. Jest to też układ przypominający rozwiązanie stosowane w autobusach marki MAN.
W lewym rogu mamy tzw. wieżę, gdzie są umiejscowione niektóre podzespoły np. chłodnica. Jednak układ siedzeń w ostatnim rzędzie, jest taki jak przy silniku leżącym, czyli na podwyższeniu i niemal na całą szerokość autobusu. Zwykle przy zabudowie wieżowej mamy 2 lub 3 miejsca znajdujące niewiele wyżej niż poziom podłogi.
Dodatkowo miejsca na wprost III-drzwi są zamontowane bokiem do kierunku do jazdy, co możemy często spotkać w autobusach MAN.

Według informacji jakie krążą po wśród pasjonatów powstały trzy sztuki dla jednego z przewoźników w Norwegii, dwa trafiły do zamawiającego trzeci przez chwile był na testach po czym trafił do Przemyśla.

Jak widzicie jest to kolejny autobus, który na pierwszy rzut oka niczym się nie wyróżnia od pozostałych egzemplarzy swojego modelu, jednak skrywa w sobie coś ciekawego.

O autorze

kierowca MPK Rzeszów -Pasjonat komunikacji i motoryzacji, prowadzący konta na IG, FB, YT oraz TT pod nazwą "okiem miłośnika" administrator grup na fb autosan, pasjonaci komunikacji miejskiej, historia rzeszowskiej komunikacji miejskiej oraz okiem miłosnika komunikacji i motoryzacji. Kiedy mam tylko wolne wsiadam w samochód lub pociąg jadę w Polskę i nagrywam to co kocham czyli autobusy.