Dzisiaj chciałbym przedstawić jedyną w historii MZK Jelenia Góra Kapenę. Autobus ten jest zbudowany na podwoziu Iveco Daily 65C15, a zabudowa jest firmy Cacciamali.
Pojazd ten zbudowano we Włynkówku koło Słupska i przez 3 lata jeździł jako demobus. Odwiedził takich przewoźników jak MPK Rzeszów (2006), ZKM Białogard (2006), PKS Tarnów (2007) i PKS Lubin (2007).
W 2008 roku autobus trafił do MZK Jelenia Góra. Stało się to w połowie sierpnia. Pojazd skierowano do obsługi mniej obleganych linii w mieście, ale najczęściej można go było spotkać w Piechowicach na obsłudze linii nr 13 – przeznaczonej w pierwszej kolejności dla uczniów Szkół Podstawowych w Piechowicach. Od czasu do czasu można było tę Kapenkę spotkać także na linii 18. Można go było też zobaczyć na linii nocnej.
W czerwcu 2015 roku autobus sprzedano do Bobrownik. Jego historia jednak jeszcze się tam nie zakończyła. Od pocięcia autobus uratował przewoźnik Tolotrans z Zabrza. Autobusik pojeździł tam do 2021 roku, po czym sprzedano go za granicę. Jego dalsze losy nie są mi znane.
Na koniec dane techniczne tego pojazdu:
Producent:
– nadwozie: Cacciamali/ Kapena
– podwozie: Iveco
Model:
– nadwozie: Urby LF
– podwozie: 65C15
Silnik: Iveco F1CE3481
Moc maksymalna: b.d.
Skrzynia biegów: ZF 6AS400
Masa własna: 7,2 t
Masa całkowita: b.d.
Długość: 7,5 m
Szerokość: 2,2 m
Wysokość: 3,2 m
Liczba miejsc ogółem: b.d.