W poszukiwaniu kolejnych komunikacyjnych rodzynków przeniesiemy się do województwa Pomorskiego, a mianowicie do Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego w Słupsku.
W 2015 roku słupskie MZK przechodziło jedną z mocniejszych zmian taborowych w swojej całej historii. Całkowicie zakończono eksploatację MAN-ów NG272, NÜ263, Scanii N113CLL / Lahti 402 oraz Gräf & Stift NL202. Wtedy też dotarły tutaj Scania CN280UB 4×2 EB (25 sztuk), Scania CN280UB 4×2 EB CNG (5 sztuk) oraz nasi dzisiejsi bohaterowie, czyli Scanie CN320UA 6×2/2 E w ilości trzech sztuk. Należy dodać, że Słupsk to jedyne miasto, w Polsce które eksploatuje ten model i właśnie dlatego trafił do naszej serii. Poza tym są to jedyne przegubowe Scanie w Słupsku, które to miasto, śmiało możemy nazwać polską stolicą tej marki. Oprócz wspomnianych Scanii w tym mieście możemy spotkać jeszcze 5 sztuk przegubowych pojazdów Irisbus Citelis 18M CNG
Wcześniej tabor MEGA u słupskiego operatora komunikacji miejskiej stanowiły m.in. MAN-y NG272, Solarisy Urbino 15 oraz Ikarusy 280.26.
Słupskie Citywide LF 18,0 swoją konfiguracją są bardzo zbliżone do tych które możemy spotkać na ulicach w Berlinie. Wszystkie trzy pojazdy wyposażone zostały w silniki Scania DC09 108 320 o mocy 320 KM oraz automatyczne skrzynie biegów ZF 6 AP 1402 B Ecolife.
Ponadto posiadają automatyczny system uzupełniania oleju (OilMaster Groeneveld) oraz system centralnego smarowania podwozia firmy Vogel.
Jeśli chodzi o środek, to jest zupełnie inna aranżacja wnętrza, niż w OmniCity z 2010/2011 roku. Autobus na pokład zabierze łącznie 139 pasażerów, z czego 46 na miejscach siedzących i 93 na miejscach stojących. Przegubowe Scanie jako pierwsze z nielicznych we flocie MZK, zostały wyposażone w komputery informacji pasażerskiej R&G.
Co ciekawe MZK Słupsk posiada na stanie kolejne równie ciekawe i wyjątkowe pojazdy skandynawskiej marki, a mianowicie 8 sztuk elektrycznych Scanii CLF C 248E B4x2EI BEV, czyli ostatnie miejskie autobusy od Scanii. O nich być może opowiemy w kolejnych artkułach na łamach strony Historia Transportu Publicznego.
Autorem zdjęć jest Patryk