Protram N8C-NF #HK462 z MPK Kraków

W dzisiejszym materiale przybliżę Państwu dzieje kolejnego krakowskiego rodzynka, a mianowicie tramwaj o numerze taborowym #HK462. Zacznijmy od tego, że wspomniany wóz zakupiony został od Essener Verkehrs AG w 2006 roku jako typ Duewag M8S.

Przenieśmy się do roku 2011, kiedy to w wyniku spalenia instalacji elektrycznej podjęta została decyzja o przeprowadzeniu modernizacji pojazdu. Na początku lutego 2012 wspomniany wóz został wysłany do Wrocławia do RMT Protram Wrocław.

Głównym przedmiotem prac przy pojeździe była wymiana środkowego członu na niskopodłogowy.  Dodatkowo podczas modernizacji pojawił się układ chopperowy. Chopper to układ regulacyjny z tyrystorami GTO oraz mikroprocesowym systemem sterowania i diagnostyki. Jego zadaniem jest pełna regulacja jazdy i hamowania. Układ chopperowy z uwagi na regulację, która odbywa się w układzie energoelektronicznym, eliminuje straty energii elektrycznej w oporach rozruchowych.
Odnowione zostało wnętrze pojazdu, dokonano zmiany stylistyki ścian czołowych wagonów, Zmieniono również charakterystykę pojazdu na dwukierunkowy.

Po zakończeniu modernizacji otrzymał nowe oznaczenie, a mianowicie Protram N8C-NF. Do stolicy Małopolski po przeprowadzonej modernizacji przybył jesienią 2012, a na jego debiut liniowy oczekiwano do grudnia 2012. Wcześniej kursował na wielu liniach tramwajowych m.in. „2”, „11” czy „21”. Obecnie możemy go zaobserwować na linii tramwajowej numer „1”. która z racji na budowę S7 kończy na Wańkowicza, gdzie jest zamontowana przejazdówka.

Na koniec kilka danych technicznych:
Producent: MAN, Duewag
Przebudowa: RMT Protram Wrocław
Długość: 26 080 mm
Szerokość: 2300 mm
Wysokość: 3646 mm
Rozstaw osi: 1800 mm
Masa własna: 35300 kg