Dziś chciałbym zaprezentować jedynego nie tylko we Wrocławiu, ale i całej Polsce Jelcza PR110MM. Prototyp ten stał się protoplastą nowej serii 120M.
Autobus ten został ukończony w listopadzie 1991 roku. Pisano o nim: „Najnowsza odmiana autobusu miejskiego PR-110M została przystosowana do silnika MAN i automatycznej przekładni ZF 4HP500” (Auto Technika Motoryzacyjna, nr 9/1991). Wnętrze w stosunku do standardowego Jelcza PR110 nie zostało zmienione – nie licząc tablicy wskaźników, która przypominała tą z Jelcza 120M. Z zewnątrz był nie do odróżnienia od innych PR110, dopiero później zmieniono mu ścianę czołową i tylną na te znane z Jelczy 120M.
MPK Wrocław zakupiło ten autobus 31 maja 1992 roku. Przydzielono go do ZEA X Tyska. Spotkać go można było na liniach obsługiwanych przez tamtejszą zajezdnię. Gdy ta w 1997 roku została zniszczona w wyniku powodzi, ów rodzynek – jako jeden z ocalałych wówczas autobusów stamtąd – został przeniesiony do ZEA IX na Obornickiej. Wyremontowany został silnik, który wcześniej uległ awarii. Wtedy również – przy okazji naprawy blacharskiej – wymieniono mu tylną ścianę.
Autobus od czasu przeniesienia i wyremontowania można było spotkać na wszystkich liniach obsługiwanych przez zajezdnię IX. Trwało to do 2008 roku, gdy to zatarł się silnik i 20 maja autobus zdjęto ze stanu. 24 września autobus odkupił Tkaczyk, odholował na Kujawy i tam zezłomował. To wydarzenie zakończyło definitywnie historię Jelcza PR110 we Wrocławiu.
Na koniec dane techniczne tego wyjątkowego autobusu:
Producent: Jelczańskie Zakłady Samochodowe
Typ: PR110
Model: PR110MM
Silnik: MAN D2566UH/205
Moc maksymalna: 210 KM
Skrzynia biegów: ZF 4HP500
Masa całkowita: 17,5 t
Długość: 12 m
Szerokość: 2,5 m
Wysokość: 3,04 m
Liczba miejsc siedzących: 36
Liczba miejsc ogółem: 110