Dokładnie tydzień temu w Stalowej Woli odbyła się impreza komunikacyjna pt. „Pożegnanie Jelczy w MZK Stalowa Wola” organizowana przez Artura Flaczyńskiego, prowadzącego stronę w mediach społecznościowych Stalowowolski Driver oraz przeze mnie, czyli Piotra Tunickiego.
Pierwsze Jelcze pojawiły się w mieście w 1987 roku. Modele którymi żegnaliśmy tą markę, to M121I/3 Mastero #014 oraz M101I/3 Salus #015. Wspomniane modele w Miejskim Zakładzie Komunalnym pojawiły się w 2006 roku. Co ciekawe, Mastero to pojazd ex. testowy wyposażony w kokpit od firmy VDO. Fabrykę opuścił z klimatyzacją kabiny kierowcy, która została zdemontowana przed dostarczeniem do obecnego właściciela.
W ostatnim czasie do przewoźnika dotarło pięć elektrycznych, dwunastometrowych MAN-ów NLC, które zastąpią wspomnianego Jelcza Mastero #014, Salusy #015-#017 oraz MAN-a #018.
W imprezie udział wzięło 36 osób z całej Polski. Oprócz przejazdu Jelczami uczestnicy imprezy odbyli przejazd nowym MAN-em NLC oraz mieli możliwość zapoznania się z taborem MZK, a także elektrycznym testowym MAN-em przegubowym, który dzień wcześniej zakończył testy w Kraśniku.
Wykaz fotostopów:
– Błonia Nadsańskie
– Brama towarowa HSW
– przejazd pod budynkiem na terenie huty Stalowa Wola
– Dworzec PKP w Nisku
– Zalew Podwolina
– Nowa Wieś
– Dawny dworek w Racławicach
– przystanek kolejowy w Kłyżowie
– Rynek w Rozwadowie
– Sochy
– lotnisko w Turbi
– pętla na Sandomierskiej
– tymczasowa pętla w Rozwadowie
– dworzec PKP w Rozwadowie
Zapraszam do obejrzenia relacji z imprezy na moim kanale
Poniżej, kilka zdjęć