Witam was serdecznie w kolejnym artykule z serii „W obiektywie redaktorów HTP”. W zeszłym miesiącu, czyli 18 listopada 2023, wziąłem udział w imprezie pt.: „Piętrusem po Szczecinie”. W podróż po Szczecinie i okolicach zabrał mnie MAN ND313 Lion’s City DD o numerze bocznym 10650.
Historia pojazdu
„Piętrus” został wyprodukowany w 2009 roku i przekazany do swojego pierwszego właściciela, czyli firmy BVG z Berlina, gdzie pojazd otrzymał numer taborowy 3370. W czasie swojej 10-cio letniej kariery na drogach stolicy Niemiec wóz spotkać można było m.in. na liniach 124, 125 czy X33. W 2019 roku pojazd został skreślony ze stanu przewoźnika.
W 2021 roku pojazd został zakupiony przez PKS Szczecin, gdzie otrzymał numer taborowy 10650. Pojazd dysponowany jest głównie na przewozy pracownicze na trasie Gardno Strefa Przemysłowa – Gryfino, ul. Łużycka – Stacja Paliw.
Specyfikacja techniczna
„Sercem” pojazdu jest silnik MAN D2866LUH24 o mocy 310KM, który zblokowano z automatyczną, 4-biegową skrzynią Voith D854.5. Na oba pokłady autobus zabrać może 128 pasażerów, z czego 83 na miejscach siedzących. Wymianę pasażerską zapewniają drzwi w układzie 2-2-2.
Trasa przejazdu
Przejazd rozpoczął się na dworcu PKS w Szczecinie, który sąsiaduje z głównym dworcem kolejowym. W trakcie przejazdu miałem okazję wykonać pamiątkowe zdjęcia w wielu ciekawych i klimatycznych miejscach w Szczecinie – fotostopy zaplanowano głównie w industrialnych częściach Szczecina, na przykład na ulicy Narzędziowej czy w okolicy portu, choć nie zabrakło też innych motywów – zdjęcia wykonać można było m.in. na Nabrzeżu Starówka, skąd doskonale widoczne są popularne wśród turystów Wały Chrobrego, na parkingu obok nieczynnego już marketu Tesco czy na wspomnianych wyżej Wałach Chrobrego.
Trasa przejazdu została zaplanowana bardzo starannie, dzięki czemu pamiątkowe zdjęcia wyszły bardzo dobrze. Możecie ocenić to sami, przeglądając galerię zdjęć dołączona do artykułu, do czego serdecznie zapraszam!