W dzisiejszym spotkaniu przybliżymy dzieje linii aglomeracyjnej numer „208”, która istniała w latach 1967 – 2022. Skupimy się głównie na okresie 1975 – 2022, kiedy to 208 kursowała z Lotniska w Balicach do centrum Krakowa.

Historia Transportu Publicznego
Historia Transportu Publicznego
Historia Transportu Publicznego
Historia Transportu Publicznego
Historia Transportu Publicznego
W dzisiejszym spotkaniu przybliżymy dzieje linii aglomeracyjnej numer „208”, która istniała w latach 1967 – 2022. Skupimy się głównie na okresie 1975 – 2022, kiedy to 208 kursowała z Lotniska w Balicach do centrum Krakowa.
SN80 był ciekawym pomysłem. Niestety, zabiła go konieczność sprowadzania komponentów z krajów zachodnich. Tak się stało z wieloma kolejowymi projektami.
Dzisiejszy artykuł będzie o linii 43, która zastępuje zawieszone w marcu 2019 linie tramwajowe 43A do Konstantynowa Łódzkiego i 43B do Lutomierska.
Czwarta część serii o liniach metropolitalnych to charakterystyka ostatniej linii szkieletowej, czyli linii M4. Linia ta podobnie jak pozostałe linie szkieletowe zastąpiła linię pospieszną z zakresu 8xx.
Jednostka była użytkowana – nie bez przygód – w województwie łódzkim, ale obecnie skończyło się jej dopuszczenie do ruchu, producent ją odkupił i stoi teraz gdzieś w Pesie. A chodzi o jednostkę Pesa Acatus, czyli ED59.
Pierwszy tramwaj typu 102Na-9 wyjechał w Poznaniu na tory 15.04.1970 roku. Przez następne trzy lata dostarczano następne stodwójki, wypierając z naszej floty stare wysłużone wagony dwuosiowe. Nasz historyczny bohater został wyprodukowany w grudniu 1972 roku i dostał numer taborowy 71, a nasze tory wyjechał pierwszy raz 18.01.1973 roku.